Od czego zacząć, by założyć sklep motoryzacyjny?

Masz dość pracy na etat? Nie odnajdujesz się w relacji pracobiorca – pracodawca? Być może to czas na zastanowienie się nad założeniem własnego biznesu, który przyniesie wyczekiwaną satysfakcję i zarobki. Branża motoryzacyjna to dziedzina, w której nie brakuje miejsca dla osób pełnych pasji, zaangażowania i smykałki do pojazdów wszelkiego typu. Dowiedz się, co zrobić, by stać się właścicielem cenionego i rentownego sklepu motoryzacyjnego.

Pierwszy etap – pomysł i biznesplan

Specjaliści zalecają przygotowanie nie tylko planu biznesowego, ale również sprofilowania  działalności przyszłego biznesu. W tym celu można skorzystać zarówno z usług specjalistów, jak i przygotować plany samodzielnie. Wśród pytań zawartych w biznesplanie powinny znaleźć się m.in.:

  • Kto zakłada biznes?
  • Co będzie podmiotem przedsięwzięcia?
  • Jak przebiegnie proces realizacyjny?
  • Jaki będzie końcowy koszt biznesu?

Plan biznesplanu:

  1. Streszczone omówienie biznesu
  2. Charakterystyka biznesu
  3. Opis produktów
  4. Rodzaj strategii zarządzania i charakterystyka pracowników
  5. Rynek i konkurencja
  6. Plan marketingowy
  7. Plan finansowy

Celem biznesplanu jest uporządkowanie pomysłów i planów, a jego dodatkowym atutem jest początkowa pomoc w zarządzaniu sklepem motoryzacyjnym. Warto również odwiedzić konkurencję i zobaczyć, co cieszy się największą popularnością wśród sklepów motoryzacyjnych, aby skompletować optymalną ofertę produktową.

Salon motoryzacyjny – i co dalej?

Współczesny rynek motoryzacyjny wymaga wdrożenia rozwiązań, które przyciągną nowych klientów i zatrzymają ich na dłużej. Jeśli planujesz zostać właścicielem sklepu motoryzacyjnego, to warto zastanowić się nad równoczesnym otworzeniem sklepu internetowego z produktami. W tym celu powstały sieci partnerskie, w tym ProfiAuto, która tworzy zespół wiodących w branży sklepów i serwisów samochodowych. Posłużymy się przykładem sklepu motoryzacyjnego w Warszawie – https://jarofiltr.pl/ o nazwie Jaro-Filtr, który prężnie się rozwija od ponad 27 lat. Współpraca z ProfiAuto przynosi korzyści finansowe i sprawia, że Jaro-filtr niemal od pierwszych chwil funkcjonowania zyskała autorytet i uznanie wśród kierowców.

Sklep motoryzacyjny w Warszawie oferuje swoim klientom ponad 300 000 części zamiennych do niemal wszystkich modeli, marek i roczników samochodów. Dodatkowo w skład oferty Jaro-Filtr wchodzą akcesoria i kosmetyki przeznaczone do pielęgnacji pojazdów, w trosce o ich żywotność i nieskazitelny wygląd. Przyszli właściciele motoryzacyjnych biznesów powinni traktować tego typu oferty jako inspirację i przykład prosperującego interesu.

Zaleca się również tworzenie merytorycznych, odpowiednio przygotowanych opisów produktów, udostępnianie katalogów z produktami, dostawy zamówionych produktów i łączenie usług poprzez połączenie usług sprzedażowych z usługami diagnostycznymi czy naprawczymi.

Jak dotrzeć do klientów?

Bez względu na to, czy zdecydujesz się na współpracę z siecią partnerską czy agencją marketingową, od Ciebie zależy, jak zadbasz o zaufanie klientów. Obecnie kierowcy poszukują miejsc, w których zapewniana jest kompleksowa i profesjonalna obsługa, dlatego poza bogatą i jakościową ofertą warto zadbać również o rzetelne prowadzenie sklepu motoryzacyjnego. Każdy biznes tworzą ludzie, dlatego zadbaj o to, by być właścicielem, jakiego sam szukasz.

Doceń nas, udostępnij znajomym! :)

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *